"Bu Kapı Yokluk Kapısıdır, Varlık Elbisesi İle Girilmez. Varmısın Ki, Yok Olmaktan Korkuyorsun. Yokluğu Görünce Yüz Çevirme Allah Aşkı Yokluk İe Bulunur!" (El-Aziz İrfan Ocağı)

TASAVVUF; AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK

Tasavvuf; Aşkı Mecaz-i yani Beşeri Aşk

TASAVVUF; AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK

Bilinmelidir ki, yaratıkların bir birini sevmesi, asıl aşk değil nefsani olan “mecazi” aşktır. Çünkü sevgilisini sadece kendi nefsi için sever ve bir araya geldimi aşk ateşi soğur. Bunun yanında kavuşma olmadan birine âşık olan kimse, iffetini korur, yasak sınıra girmeden sevgisini sürdürürse bu sevgi onu olgunlaştırır, sonunda gerçek aşka götürebilir.

“Kim âşık olur aşkını gizler iffetini muhafaza eder sonra ölürse şehit olarak ölür.” (Hadis-i Şerif) 

Mecaz hakikate (Allah aşkının) köprüdür. Düyevide olsa aşktan yüz çevirme çünkü Hakk’a yükselmene hizmet edebilir. Elif bayı iyice öğrenmeden Kur’an’ın sahifelerini nasıl anlaya bilirsin? Eğer adımların aşk yollarının yabancısı ise, git aşkı öğren de gel! Gene de uyanık ol! Suret geciktirmesin seni! Bütün hızınla köprüyü geçmeye çalış!” (Molla Cami Hz.)

Aşkı mecazi katı donmuş gönüllerin yanması için ilahi bir ateştir. Ancak, bu ateş kavuşma olmamak şartıyladır. Çünkü kavuşma gönülde ki ateşi soğutur, bundan dolayı aşk ateşi bulunmayan kimse tarikata layık değildir.

“Bir aşığın, aşkı için canını verdiğine şaşılmaz!”

Bir âşık ayrılık ateşine dayanamayıp kendini denize attı ve boğuldu. Sevgilisi onun ölüm haberini işitip onun üzüntüsünden o da kendini denize attı, her ikisini de arayıp bularak denizden çıkardılar, muhabbet sebebiyle birbirlerine sarılmış olduklarını gördüler. (Halid-i Bağdadi Hz.)

"Bir şeyi nefsin için istiyorsan adı şehvettir, 
Bir şeyi gönlün için istiyorsan onun adı aşktır."

Aşkı Mecazi

“Bir kimseyi kılıcın ikiye böldüğünü çok gördüm,                                          
Aşk kılıcını gör ki, iki kimseyi bir yaptı.”  

Sevginin gayesi birleşmedir yani sevgilinin zatıyla sevenin zatının aynı olmasıdır. Sevgi ortaya çıktığı zaman, tatlı teneffüs edişler ve derin derin iç çekmeler olur. Öyle ki nefes alıp verme ve kalp atışları seven ile sevgilinin bir olur.  Sevgi sevenin sevdiğinde yok olmasıdır, uykusunun kaçmasıdır, yemeden içmeden kesilmesidir. Sevgi, sevenle sevilen arasındaki özel bir alakadır; seveni sevilene bağlayan bir nisbettir. Sevgi, sevenin var oluşudur. 

İnsan, sevgilisinden duyduğu sözün dışındaki sözlere sağır olduğu, sevgilisinin başka gördüğü her türlü manzaraya karşı kör olduğu, sevgilisinin konuşmasının ve sevgilisinin sevdiği konuşmaların dışındaki konuşmalara ilgisiz kaldığı zaman, ancak “aşk” o insana hâkim olur. O zaman kalbinin üzerine bir mühür koyar ve oraya sevgilisinin sevgisinden başka hiçbir şey sokmaz. Hayal hazinesinin üzerine bir kilit vurur, bir süngü sürer, böylece hayalinde sevgilisini suretinden başkasını hayal etmez, hayalini meşgul edecek bir başka görüntünün öne çıkmasına ya da bir başka suretin oraya sokulmasına izin vermez.  

Sevgilinin müşahade edilmesi arttıkça, sevgi de artar. Sevgilisini seyre dalmaya ve O’nu müşahade etmeye doyamaz. O’na duyduğu arzudan kendini kurtaramaz. Sevgiliyle birlikte olmasına rağmen, O’na her bakışında, vecdi ve şevki artar. Her durumda seven sevdiğinin etkisinde kalır. (Muhyiddin-i Arabi Hz.)  

Aşkı mecazi insanı bu aşamaya getirirse, buna göre kıyas eyle ki, Allah aşkı ne sonuca getirir.

Her kimin gözü ve yüzü aşk zavallılığı toprağında eskimemişse Hadis-i Şerif’e muvafık olarak, Allah’u Teâla’ya secde eden kimsenin secdesinin şevkini ne bilir. Bazı ilahi tecelliler, gözü cezb eder, bazıları ise zülüf kemendi ile yakalar. Tecellilerde yanak ve benin görünmesinin tesirinin zevki ayrı ayrı muhabbetle anlaşılır.

Hâce Hafız Şirazi, Şeyh Fahreddin İraki, Şeyh Evhad Kirmani’nin (r.a) şiirlerinde güzel dilber, aşk bitablığı manasında kullanılmış olup, hakiki güzelin Cemali’nin cezbesidir. Çünkü dilberde zuhur eden güzellik, hakiki güzelin parıltısıdır. Evhad divanında şöyle demekte:

“Körün gözü olsa da görünme boşunadır,                                                          
Bu cihan Cemal’in aynasının aynasıdır.                                                       
Güneş, ayı, arz ve semanın hepsi şeklin aynasıdır,                                        
Kendi perdesinde âşık için bir süs vardır." 
(A. Dehlevi Hz.)

"Rahmani Aşk" burdan tıklayıp okuyabilirsiniz.

ÇIKMIŞ KİTAPLARIM;


  Allah Aşkı Kutbül Aşk Kitabı

RESİME TIKLAYIP ULAŞABİLİRSİNİZ

Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK AŞKI MECAZİ VEYA NEFSANİ AŞK

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski