Hakim Senai Hazretleri Hadikatü’l-Hakika Kitabı
Hakim Senai Hazretleri: Meşhûr velîlerden. İsmi Mecdûd bin Âdem, künyesi Ebü'l-Mecd
Hakîm Senâî'dir. 1071 (H.464) senesi Gazne'de doğdu. Başka târihlerde doğduğunu
söyleyenler de vardır. 1140 (H.535) senesi Gazne'de vefât etti. Kabri ziyâret
mahallidir.
Hikmet dolu şiirlerinin birinde; "Ey tavır ve
hareketleri güzel olan âşıklar. Durmadan ilâhî hakîkatleri arayın. Kalk! Zulüm
ve haksızlıkla yoğrulmuş olan dünyânın toprak yığınından kalkan tozları
gözyaşlarımızla bastıralım. Bu dönen künbedin insanların gözlerini aldatan
yıldızların (Lâ) süpürgesiyle silip süpürelim. Mülk kimindir? Bir ve Kahhâr
olan Allahü Teâlâ’nındır sözü kendiliğinden duyulsun." buyurdu.
Vefat ederken şu şiiri söylüyordu; “Bu vakte kadar ne
dedim ise hepsinden vazgeçtim. Zira sözde mana ve manada söz yokmuş. Sözü bir
tarafa bıraktım ve Yaradan’a döndüm. Ki ondan başka sözde mana ve manada söz
yok.” Bunu duyan bir büyük de şöyle söyledi: “Ne gariptir ki, sözden
vazgeçtiği halde yine de söz ile meşgul.”
Kitap Hakkında: Tam
adı Ḥadîḳatü’l-Haḳīḳa ve Şerîʿatü’ṭ-Tarîḳa olup İran edebiyatında yazılan
ilk önemli tasavvufî mesnevidir. Gazneli Sultan Fahrüddevle Behram Şah’a
ithaf edilen eser, bu hükümdara övgüleri de (fahr) ihtiva ettiği için Faḫrînâme
veya Kitâbü’l-Faḫrî adlarıyla da anılır. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, çok
beğendiği ve Mes̱nevî’sinde bazı konularını iktibas ettiği esere İlâhînâme
adını vermiştir.
Diğer İslami Kitaplara Göz At!
ÇIKMIŞ KİTAPLARIM;
RESİME TIKLAYIP ULAŞABİLİRSİNİZ
El-Aziz İrfan Ocağı - Muhammed Bedri Hüdayi VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR