"Bu Kapı Yokluk Kapısıdır, Varlık Elbisesi İle Girilmez. Varmısın Ki, Yok Olmaktan Korkuyorsun. Yokluğu Görünce Yüz Çevirme Allah Aşkı Yokluk İe Bulunur!" (El-Aziz İrfan Ocağı)

Hakim Senai Hazretleri Hadikatü’l-Hakika Kitabı

Hakim Senai Hazretleri Hadikatü’l-Hakika Kitabı

Hakim Senai Hazretleri: Meşhûr velîlerden. İsmi Mecdûd bin Âdem, künyesi Ebü'l-Mecd Hakîm Senâî'dir. 1071 (H.464) senesi Gazne'de doğdu. Başka târihlerde doğduğunu söyleyenler de vardır. 1140 (H.535) senesi Gazne'de vefât etti. Kabri ziyâret mahallidir.

Hikmet dolu şiirlerinin birinde; "Ey tavır ve hareketleri güzel olan âşıklar. Durmadan ilâhî hakîkatleri arayın. Kalk! Zulüm ve haksızlıkla yoğrulmuş olan dünyânın toprak yığınından kalkan tozları gözyaşlarımızla bastıralım. Bu dönen künbedin insanların gözlerini aldatan yıldızların (Lâ) süpürgesiyle silip süpürelim. Mülk kimindir? Bir ve Kahhâr olan Allahü Teâlâ’nındır sözü kendiliğinden duyulsun." buyurdu.

Vefat ederken şu şiiri söylüyordu; “Bu vakte kadar ne dedim ise hepsinden vazgeçtim. Zira sözde mana ve manada söz yokmuş. Sözü bir tarafa bıraktım ve Yaradan’a döndüm. Ki ondan başka sözde mana ve manada söz yok.” Bunu duyan bir büyük de şöyle söyledi: “Ne gariptir ki, sözden vazgeçtiği halde yine de söz ile meşgul.”

Kitap Hakkında:  Tam adı Ḥadîḳatü’l-Haḳīḳa ve Şerîʿatü’ṭ-Tarîḳa olup İran edebiyatında yazılan ilk önemli tasavvufî mesnevidir. Gazneli Sultan Fahrüddevle Behram Şah’a ithaf edilen eser, bu hükümdara övgüleri de (fahr) ihtiva ettiği için Faḫrînâme veya Kitâbü’l-Faḫrî adlarıyla da anılır. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, çok beğendiği ve Mes̱nevî’sinde bazı konularını iktibas ettiği esere İlâhînâme adını vermiştir.



Diğer İslami Kitaplara Göz At!

ÇIKMIŞ KİTAPLARIM;



RESİME TIKLAYIP ULAŞABİLİRSİNİZ

El-Aziz İrfan Ocağı - Muhammed Bedri Hüdayi VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR VAHDET-İ UMMAN TASAVVUFİ SIRLAR


Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski